دانش‌آموخته دانشگاه تهران - ۲۸

دکتر جعفر بوالهری: برای مواجهه با بحران‌های روانی دینی باید به سمت روش‌های علمی برویم

۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۳ کد : ۲۳۶۷۵ اخبار سخنرانی‌ها
تعداد بازدید:۲۷۷
دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه تهران: دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران گفت: برای مواجهه با تردیدها، تضادها و بحران‌های روانی دینی باید به سمت روش‌های علمی برویم.
دکتر جعفر بوالهری: برای مواجهه با بحران‌های روانی دینی باید به سمت روش‌های علمی برویم

دکتر جعفر بوالهری، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران در یازدهمین نشست علمی دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با موضوع «معنویت و سلامت روان» گفت: خانوده، مدرسه، سازمان‌های گوناگون و ساختارهای دینی و معنوی تعیین‌کنندۀ رفتار دینی ما هستند و مشاهدات بر شکل‌گیری باورهای تأثیرگذار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: روش‌های فراوان علمی، علوم رفتاری و پژوهشی برای برخورد با تردیدها، تضادها و بحران‌های روانی دینی در پژوهش‌های نوین هست و باید به آن سمت برویم. روش‌های سنتی و ناکارآمد را باید کنار گذاشت.

دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران با بیان اینکه باید از معنویت فریبنده دوری کرد، بیان داشت: بر اساس نوشته‌های درباره آدولف هیتلر، ایمان پخته و کامل موجب تعالی اخلاقی می‌شود. خدا نه یک پدیده تمام قدرتمند، که تمام مهربان است. باور به این قدرت قادر به غلبه بر تمام قدرت‌های شیطانی است و انسان دینی نیاز ندارد دائم از قدرت خدا در برخورد با مشکلات زندگی استفاده یا بهره بیمارگونه ببرد. لطف، مهربانی و رحمانیت او کارآمدی کامل در این موارد را دارد.

یازدهمین نشست علمی دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با موضوع «معنویت و سلامت روان» با حضور دکتر فاطمه نصرتی، رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان (دبیر پنل) و سخنرانی دکتر جعفر بوالهری، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران، دکتر علی کرمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران و دکتر باقر غباری‌بناب، استاد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران چهارشنبه ۲۶ آبان ماه به‌صورت مجازی برگزار شد.
 

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۱۵

کلید واژه ها: نشست یازدهم دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.