راهنمای ثبت درخواست کارت دانشآموختگی
باسمه تعالی
نحوه ثبت درخواست صدور کارت دانشآموختگی در سامانه جامع آموزش:
- وارد سامانه جامع آموزش به آدرس https://ems.ut.ac.ir/fa شوید.
- از منوی "دانشآموختگان" و سپس "ورود دانشآموختگان" با استفاده از شناسه یکتا (نام کاربری و گذرواژه سامانه احراز هویت مرکزی) وارد سامانه شوید.
توجه: تمامی دانشآموختگان برای استفاده از خدمات الکترونیکی دانشآموختگان نیاز به دریافت شناسه یکتا دارند. ورود به سامانههای دانشگاه تهران فقط از طریق سامانه احراز هویت مرکزی امکان پذیر است و برای این منظور داشتن شناسه یکتای دانشگاه تهران الزامی میباشد. دانشجویان و دانشآموختگانی که پست الکترونیکی دانشگاه تهران را دارا میباشند شناسه یکتای آنها همان نام کاربری موجود در آدرس پست الکترونیکی است. در صورتی که قبلاً پست الکترونیک و شناسه یکتا نداشتید، کافی است که شناسه یکتای خود را از سامانه مدیریت شناسه یکتا دریافت نمائید. اگر رمز عبور خود را فراموش کردهاید، در سامانه مدیریت شناسه یکتا از گزینه "فراموشی گذرواژه" استفاده کنید.
- از منوی "پیشخوان خدمت" گزینه "کارت دانشجویی / کارت دانشآموختگی" را انتخاب نمائید.
- در قسمت بالا سمت چپ روی "درخواست جدید" کلیک کنید.
- در صفحه جدید باز شده در قسمت نوع درخواست "کارت دانشآموختگی" را انتخاب نمائید.
- جدیدترین تصویر پرسنلی خود را در سامانه بارگذاری کنید.
- درج نام و نام خانوادگی انگلیسی و ایمیل در بخش توضیحات: با عنایت به اینکه مشخصات کارت دانشآموختگی دو زبانه صادر میشود، توصیه میشود در قسمت" توضیحات" نام و نام خانوادگی انگلیسی به همراه ایمیل شخصی خود را نیز ذکر بفرمائید. (برای نوشتن توضیحات انگلیسی در این قسمت، توجه داشته باشید که حتماً زبان صفحه کلید ویندوز انگلیسی باشد. بدین منظور با فشردن کلید کنترل Ctrl زبان نوشته در این قسمت از فارسی به انگلیسی و بالعکس تغییر خواهد کرد.)
نکته: درج نام و نام خانوادگی انگلیسی و ایمیل در قسمت توضیحات درخواست برای دانشآموختگانی که اطلاعات انگلیسی آنها در سامانه آموزش کامل باشد، اجباری نیست و معیار اطلاعات پیشین ثبت شده در سامانه آموزش است. تنها در مورد افراد معدودی که اطلاعات انگلیسی آنها کامل ثبت نشده، اگر این مورد را هنگام ثبت نام انجام ندهند، درخواست اولیه توسط کارشناس دانشآموختگی به ایشان عودت داده خواهد شد تا نام انگلیسی خود را در توضیحات درخواست ثبت و مجدد آن را تأیید و ارسال نمایند. همچنین لطفاً املای نام و نام خانوادگی انگلیسی دقیقاً مطابق همان چیزی باشد که در زمان تحصیل در سامانه آموزش ثبت نمودید و حتیالامکان از تغییر املا خودداری فرمائید.
- روی "بررسی تغییرات" و سپس "ایجاد" کلیک کنید.
توجه: تا این مرحله یک درخواست جدید برای شما در سامانه ایجاد میشود. اما تا زمانی که مراحل نهایی را طی ننموده و آن را "تأیید و ارسال" نفرمایید، درخواست در حساب کاربری شما باقی مانده و جهت بررسی و چاپ ارسال نخواهد شد.
- در مراحل درخواست ایجاد شده روی "مرحله ۲" کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت هزینه درخواست شوید.
- پس از انتخاب درگاه بانکی مراحل پرداخت را انجام دهید. پس از پرداخت موفق، صفحه "پرداختهای الکترونیکی دانشجو" را ببندید.
- سپس با کلیک روی" مرحله ۳" تصاویر پشت و روی کارت ملی خود را جداگانه در سامانه بارگذاری فرمائید و آن را ببندید.
- پس از پرداخت موفق و بارگذاری تصاویر پشت و روی کارت ملی، و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده روی "تأیید و ارسال" کلیک کنید.
نکته: پس از تأیید و ارسال نهایی درخواست توسط دانشآموخته، تمامی گزینههای درخواست خاموش شده و فقط گزینه "گردش کار آموزش" قابل مشاهده است. هر درخواست در ابتدا برای بررسی اولیه به کارشناس دانشآموختگی ارجاع خواهد شد. درصورت تأیید مدارک و اطلاعات انگلیسی توسط کارشناس دانشآموختگی، درخواست مذکور جهت چاپ کارت به کارشناس چاپ کارت در معاونت آموزشی ارسال خواهد شد.
نکته: چنانچه تصاویر پرسنلی و کارت ملی یا مشخصات انگلیسی دانشجو نیاز به اصلاح داشته باشند، درخواست اولیه به همراه توضیحاتی در مورد اصلاحیات مورد نیاز، توسط کارشناس دانشآموختگی به دانشآموخته عودت داده خواهند شد تا موارد را اصلاح نموده و مجدد ارسال نماید.
لطفاً برای پیگیری درخواست خود همواره تا زمان دریافت کارت قسمت گردش کار آموزش را بررسی نمائید.
در صورتی که پس از مطالعه راهنما ابهاماتی داشتید، میتوانید تمامی سوالات و ابهامات خود در مورد شرایط و نحوه درخواست کارت دانشآموختگی را با ذکر شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی فارسی و انگلیسی به آدرس ایمیل alumni.info@ut.ac.ir ارسال فرمائید.