دانش‌آموخته دانشگاه تهران - ۲۵

دکتر نادر سیدامیری: دانشگاه‌ها دانشجوی توانمند متناسب با نیاز صنعت تربیت کنند/ سیستم هوشمند بازار بسیاری از مشکلات کسب‌وکار را حل می‌کند

۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸ کد : ۲۳۴۲۸ سخنرانی‌ها
تعداد بازدید:۳۴۵
دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه تهران: دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران گفت: دانشجوی توانمند متناسب با نیاز صنعت تربیت نکرده‌ایم، تعداد زیادی دانشجوی فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داریم که می‌توانند در فضای سامانه هوشمند بازار اثربخش باشند.
دکتر نادر سیدامیری: دانشگاه‌ها دانشجوی توانمند متناسب با نیاز صنعت تربیت کنند/ سیستم هوشمند بازار بسیاری از مشکلات کسب‌وکار را حل می‌کند

دکتر نادر سید‌امیری، مدیر دفتر آموزش‌های کاربردی دانشکده کارآفرینی و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران در دهمین نشست علمی دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با موضوع «کاربردهای مدیریتی سامانه هوشمند بازار و کسب و کار (BIS/MKIS)» گفت: یک سیستم درست اطلاعاتی، پایه و اساس موفقیت یک کسب و کار است. درصد زیادی از فضای اکوسیستم استارت‌آپی ما در ورود به بازار مشکل دارند. باید به دنبال داده‌ای برویم که بر روی آن آنالیز صورت بگیرد و از سناریو ساخته شده مسیر موفقیت را ترسیم کنیم.

او افزود: به‌طورکلی به یک سیستم اطلاعات بازاریابی نیاز داریم. این سیستم دو بخش دارد؛ بخش اصلی تحقیقات بازار و رسیدن به یک اطلاعات جامع از فضای بازار هدف است و بخش دوم هوشمندی بازار است. کارآفرینی و توسعه محصولات از کارکردهای این دو بخش است.

دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران تصریح کرد: تحقیقات بازار به دنبال داده‌های اطلاعاتی از دل خود بازار است. به‌عنوان‌مثال باید شناختی از مخاطبان صورت بگیرد. در بحث هوش بازار به دنبال داده‌های ثانوی مخاطب هستیم. این دو بخش که در کنار هم قرار بگیرند، فرصت‌های بازاری بیرون می‌آید و ایده‌های کسب‌وکار را به همراه دارد.

سید امیری بیان داشت: سیستم‌های هوشمند بازار به‌طورکلی یک سیستم جامع هستند اما در دو مقیاس کوچک و بزرگ هم دیده می‌شوند. مقیاس کوچک برای ایجاد کسب‌وکارها مؤثر است. اگرچه عدم استفاده از سیستم‌های هوشمند، آن کسب‌وکار را دچار مشکلاتی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ سامانه هوشمند بزرگ دارند، تحلیل هم از داده‌های اولیه و ثانوی می‌گیرند و آنالیز می‌کنند اما این تحلیل باید تبدیل به یک سناریو و یک استراتژیک پِلان شود.

مدیر دفتر آموزش‌های کاربردی دانشکده کارآفرینی تاکید کرد: الزاماً راه‌اندازی سیستم هوشمند بازار به معنای موفقیت نیست، بلکه باید آن دیتا تبدیل به یک سناریو و استراتژیک شود.

سید امیری اظهار داشت: ما در حوزه بحث‌های تحلیل بازار مشکل داریم. شرکت‌های فعالی که در حوزه مشاوره مدیریتی و بازار هستند، رویکردهای غیرمرتبط دارند.

او بیان داشت: دانشجوی توانمند متناسب با نیاز صنعت نتوانسته‌ایم تربیت کنیم. تعداد زیادی دانشجوی فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داریم که می‌توانند در فضای سامانه هوشمند بازار درگیر شوند و اثربخش باشند. جبران کمبود استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نوپا مربوط به توسعه مشاوره هوشمندی بازار بسیار مؤثر است.

دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران گفت: نیاز داریم که دانش‌آموختگان تحت تیمی، آموزش ورود به جامعه را ببینند و مستقل شدن را یاد بگیرند. باید فضایی برای آرامش ذهن این افراد مهیا شود که اساتید و هیئت‌علمی در آنجا به دانش‌آموختگان برای ورود به فضای کسب‌وکار و به دور از فضای دانشگاهی کمک کنند.

سید امیری ادامه داد: متأسفانه فضای کسب‌وکار در ایران دچار یک تغییر ناهمگن است و قابل‌پیش‌بینی نیست اما اگر یک سیستم هوشمند بازار داشته باشیم این پیش‌بینی به بهترین نحو انجام می‌شود.

دهمین نشست علمی دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با موضوع «کاربرد‌های مدیریتی سامانه هوشمند بازار و کسب‌وکار (BIS/MKIS) » با حضور دکتر فاطمه نصرتی، رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان (دبیر پنل) و سخنرانی دکتر نادر سیدامیری، مدیر دفتر آموزش‌های کاربردی دانشکده کارآفرینی و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران و دکتر سید احمد قاسمی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و دانش‌آموختۀ دانشگاه تهران چهارشنبه ۱۹ آبان ماه برگزار شد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۱۵

کلید واژه ها: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان نشست دهم


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.