انتشار مقالهٔ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران در Springer Nature

چاپ مقالهٔ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با عنوان «الگوریتمی هوشمند برای بهینه‌سازی توپولوژی در ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی)»

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۳۵۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۶
دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه تهران: مقالهٔ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران با عنوان «الگوریتمی هوشمند برای بهینه‌سازی توپولوژی در ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی)» در Springer Nature منتشر شد.

مقاله مهندس رضا کریم‌زاده، دانش‌آموختهٔ (۱۳۹۸) مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با راهنمایی دکتر محسن حامدی، استاد و دانش‌آموختهٔ دانشکده مهندسی مکانیک دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با عنوان الگوریتمی هوشمند برای بهینه‌سازی توپولوژی در ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی):

«An intelligent algorithm for topology optimization in additive manufacturing»

در مجله معتبر The International Journal of Advanced Manufacturing Technology از انتشارات اشپرینگر-نیچر منتشر شد.


در این مقاله، الگوریتمی برای بهینه‌سازی توپولوژی سازگار با روش‌های ساخت افزایشی که نیاز به ساختار نگهدارنده دارند توسعه یافته است. این سازگاری با هدف کاهش میزان ساختار نگهدارنده برای
صرفه‌جویی در زمان ساخت و مصرف ماده می‌شود. الگوریتم بهینه‌سازی توپولوژی پیشنهاد شده در این پژوهش بر پایه روش SIMP است، اما چالش‌های وارد شدن محدودیت و شرایط سازگاری با ساخت افزایشی و پیچیدگی‌های ایجاد شده با کمک تکنیک‌های هوشمند در نظر گرفته شده و پیچیدگی ریاضی آن برای بدست‌آوردن حساسیت و هم از نظر سازگاری با ساخت افزایشی حل شده‌اند. لازم به ذکر است که الگوریتم ارائه شده با نمونه‌سازی برای مسئله‌های شاخص تیر یک سر گیردار (cantilever) و تیر دو سر درگیر (MBB) اعتبارسنجی شده‌است. ساخت نمونه‌ها در آزمایشگاه میکروفب دانشکده مهندسی مکانیک انجام شده است.


برای مشاهده مقاله به لینک زیر مراجعه شود:

https://rdcu.be/cBijG

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۱۵

کلید واژه ها: پرینت سه بعدی ساخت افزایشی بهینه‌سازی توپولوژی مقاله دانش‌آموختگان


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.