چهارمین شمارۀ ماهنامۀ دانش‌آموختگان (آذر ماه ۱۴۰۰) منتشر شد

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۴۶۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۷
دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه تهران: چهارمین شمارۀ ماهنامۀ «دانش‌آموختگان» ویژۀ آذر ماه ۱۴۰۰ با مدیر مسئولی دکتر مهدی شهبازی و سردبیری دکتر فاطمه نصرتی با رویکرد خبری- تحلیلی منتشر شد.
چهارمین شمارۀ ماهنامۀ دانش‌آموختگان (آذر ماه ۱۴۰۰) منتشر شد

چهارمین شمارۀ ماهنامۀ «‌دانش‌آموختگان» در سال جاری با رویکرد خبری - تحلیلی (ویژۀ ماه آذر ۱۴۰۰) به زینت طبع آراسته شده و در آن بخش‌های مختلف از جمله اخبار، گزارش نشست‌های علمی ویژه دانش‌آموختگان، معرفی دانش‌آموختگان فاخر و شاخص، معرفی خدمات دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان اداره کل روابط عمومی و … گردآوری و تدوین شده است.
در سخن آغازین چهارمین ماهنامۀ دانش‌آموختگان آمده است:

دانشگاه تهران در اولین روزهای آذرماه شاهد مهمترین و اصلی‌ترین تحول سازمانی خود یعنی انتصاب دکتر سید محمد مقیمی، استاد تمام دانشکده مدیریت و دانش‌آموختۀ مقاطع کارشناسی (۱۳۷۳)؛ کارشناسی ارشد (۱۳۷۵) و دکتری (۱۳۷۹) از دانشگاه تهران به عنوان ریاست دانشگاه، بود. برای ایشان که «فرزند» و «دانش‌آموخته» دانشگاه تهران محسوب شده و با تأکید بر گفتمان «اختراع»، «نوآوری»، «اشتغال» و «راه‌اندازی کسب‌وکار» توسط دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌، ریاست نماد آموزش عالی کشور را به عهده گرفته‌اند، از خداوند سبحان، آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون می‌نمائیم.

دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ این دانشگاه در آذرماه، همچون گذشته شاهد رویدادهای و اخبار مهمی چون انتصاب‌های دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ در پست‌های داخل و خارج از دانشگاه، انتخاب دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان هیئت امنا، اختراع‌ها و دستارودهای زیادی در بخش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی بودند. راه‌اندازی جایزۀ دکتر حوری از دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ دانشگاه تهران و کسب عناوین «ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی»، «کسب جایزۀ پژوهشی برجسته»، «راه‌اندازی آزمایشگاه روان‌شناسی تطبیقی»، «تولید گوشت گیاهی»، «پژوهشگر برگزیده ۱۴۰۰»، «پژوهشگر و خانواده درمانگر ممتاز» و چندین مقاله و اختراع دیگر از جملۀ این دستاوردها بود.

مهمترین رویداد آکادمیک ماه آذر در دانشگاه، برگزاری هفتۀ پژوهش و سی‌امین جشنواره پژوهش و فناوری بود که از میان چهل و یک برگزیده در سه بخش اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ و کارشناسان می‌توان به حضور بیست و دو نفر از دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ دانشگاه تهران در بین برگزیدگان اشاره کرد. همچنین بنابر گزارش مؤسسۀ استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری، پانزده نفر از دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ دانشگاه تهران جزو پژوهشگران پُر استناد یک درصد ایرانی قرار گرفتند.

سلسله‌نشست‌های دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ نیز همچون گذشته با حضور اندیشمندان و دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ برجستۀ دانشگاه تهران برگزار شد و فرهیختگان در موضوعات «چالش‌های تنظیم رقابت در پلتفرم‌های دیجیتال»، «یادگیری زیستن با سیستم پیچیده: حلقۀ گمشده در صنعت» و «پژوهش و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه» به مناسبت هفتۀ پژوهش به سخنرانی پرداختند و با توجه به افتتاح تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران) شبکۀ حکمت و فرزانگی (در آذرماه، این نشست‌ها به صورت زنده از این شبکه پخش شدند.

در بخش دیگر ماهنامه به معرفی دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ شاخص داخلی و بین‌المللی و دانش‌آموختگانی که جز مفاخر این ماه و همچنین کتاب‌های چاپ شدۀ انتشارات دانشگاه تهران دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ در ماه آذر پرداخته شده است. در این ماه، خانوادۀ دانشگاه تهران به سوگ درگذشت چند تن از دانش‌آموختگان‌‌‌‌‌‌‌ خود نشست که از جملۀ آنها مدیرعامل کانون دانش آموختگان دانشگاه تهران بود. یاد و خاطرۀ همه درگذشتگان را گرامی می‌داریم‌‌‌‌‌‌‌ و روحشان قرین رحمت الهی باد.

برای مشاهده فایل کامل ماهنامۀ دانش‌آموختگان، اینجا کلیک کنید.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۱۵

کلید واژه ها: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان ماهنامهٔ دانش‌آموختگان


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.